اخبار اصلی
نجف لک زایی
در جلسه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی – اسلامی مطرح شد: بررسی برنامه های چهارمین همایش «علوم انسانی، اسلامی، پژوهش و فناوری» شانزدهمین جلسه مجمع پژوهشگاههای علوم انسانی-اسلامی با موضوع بررسی زمینه های برگزاری چهارمین همایش «علوم انسانی ـ اسلامی، پژوهش و فناوری» 27 مهر 1402 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. به گزارش دبیرخانه مجمع اندیشمندان علوم انسانی – اسلامی ، دکتر نجف لک زایی دبیر مجمع، ضمن تسلیت شهادت کودکان و زنان در غزه،  به ارائه گزارشی از فعالیت های سه همایش قبلی مجمع پرداختند. 
 دبیر مجمع و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین تصریح کردند: برگزاری همایش های مجمع نشانگر ظرفیت های موجود در پژوهشگاههای حوزه علوم انسانی – اسلامی در کشور است.
در ادامه این جلسه، دکتر برنجکار رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، دکتر بهرامی رئیس مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، دکتر افخمی رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی علوم انسانی، خانم دکتر قوی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به ارائه پیشنهاداتی در خصوص برگزاری همایش چهارم و محورهای آن پرداختند. 
دکتر سعیدی روشن رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن ارائه پیشنهاداتی برای همایش،  اظهار امیدواری کردند که این گونه جلسات منشاء خیر برای جامعه باشد و با توجه به ضرورت ارزیابی و آسیب¬شناسی نقاط ضعف و قوت در سه همایش گذشته، تأکید کردند  که نشست¬های هفته پژوهش در قالب یک همایش، به نوعی پایان کار است و یکی از اهداف آن باید جهت¬بخشی و پر کردن خلاءهای موجود باشد.
دکتر اسفندیار، دبیر علمی همایش علوم انسانی –اسلامی، پژوهش و فناوری گزارشی از خروجی های سه همایش برگزار شده ارایه کردند. ایشان با اشاره به انتشار کتاب " مجموعه نشست های اولین همایش علوم انسانی- اسلامی" و ارایه برخی راهبردها و راهکارهای عملی ارتقاء علوم انسانی اسلامی در آن، اظهار امیدواری کردند با حمایت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری زمینه انتشار محصولات همایش دوم و سوم نیز فراهم شود.
در پایان دکتر لک زایی از رؤسای پژوهشگاه¬ها خواستند با توجه به زمان موجود، اعضای مجمع محورهای پیشنهادی را  در پژوهشگاه خود به بحث بگذارند و تا  20 آبان ماه به منظور انجام مقدمات همایش پیشنهادات نهایی خود را به دبیرخانه مجمع ارسال نمایند. 
 
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 29
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما